Konya'dan İstanbul'a / İstanbul'dan Konya'ya Yüksek Hızlı Tren Yolculuğu

Konya'dan İstanbul'a trenle nasıl gelinir ?

İstanbul'dan Konya'ya veya Konya'dan İstanbul TCDD'nin YHT- Yüksek Hızlı Tren projesiyle ulaşabilirsiniz.

3 Şubat 2017'de Uçuşların tamamen dolu olmasından Konya Havalimanı'nda bir başıma kalmam beni bu alternatif güzergaha sürükledi.

Konya Havalimanı'ndan Konya Tren Garı taksiyle tek yön 60 TL ( yaklaşık 30-40 dakika)

Benim İstanbul'a olan güzergahımda ne yazık ki Konya - İstanbul direkt seferi tamamen dolu olmasından dolayı Konya - Ankara hattı , sonrası Ankara- İstanbul Pendik hattına yolculuğum oldu.


Konya - Ankara YHT hattı oldukça güzel. Şansıma Business Class'da yolculuk ettim. Burada sandeviç - çay/kahve ücretsiz servis edilmekte. Üstelik koltuklar çok rahat. Yaklaşık 1,5 saat sürüyor.
Ben 16:20'de kalkan trene bindim. Saat 18:05'te Ankara'daydım. Bu arada tren 16:20'den 17:00'ye kadar Ankara Polatlı'ya ulaşmış oluyor. Sonraki durak Sincan ve Ankara Garı oluyor.

Ankara Garı'ndan özellikle bahsetmek istiyorum, burası yeni nesil tren garı olmuş. Alışveriş merkezi gibi. Burger King, Watsons, Migros , Caribou Coffee ve bir çok markaya evsahipliği yapıyor. Tren garından dışarı çıkamadım. Zira İstanbul trenim saat 19:00'da kalkacaktı.

Tren için biletlerinizi görevliler havalimanı check-ini gibi kimliklerinizi kontrol ederek perona almaktadır.

Trenin 2-3. vagonları arasında bir küçük kafeterya oluşturulmuş. Burada döner pilav, sandeviç , kek ve bisküvi bulabilirsiniz. Hazır bardak çorba da mevcut. Yemeklerin tümü hazır tüketim mikrodalga ısıtma usülü ürünlerden olduğundan lezzetli olduklarını pek söyleyemeyeceğim. Fiyatları bir kek dilimi 4,5 TL ; döner pilav + içecek + tatlı + ekmek'ten oluşan menü 17 TL ; çok kalitesiz çay ve kahve ise 3 TL ; su ise 1,5 TL. Sandeviçler ise 5-6 TL civarında.

Yalnız 4 saat bitmek nedir bilmedi. Çok sıkıldım. Kitap oku, film izle yok . bir tür geçmedi bu yolculuk. Halbuki çok sevdiğim tren yolculuğu bu kez bana çok bunaltıcı geldi.

Tren 19:00'da Ankara'dan kalkıyor ve saat 20:30'da Eskişehir'e varıyor. Sincan , Eskişehir , İzmit'e uğruyor. 23:05'te İstanbul Pendik'e varıyor.

Belki Business Class olsaydı daha güzel / daha konforlu bir yolculuk olacağını düşünüyorum. Özellikle Eskişehir'den sonra trenin hızı 60-80 km/h hızı bulunca kağnı arabası gibi sözde yüksek hızlı trenle İstanbul'a ulaşıyorsunuz.

Öğrenci ,genç , emekli/gaziler çok avantajlı fiyatlarla seyahat edebiliyorlar.

Konya- Ankara , Business Class , ikramlı-oldukça konforlu yolculuk 42 TL civarı, (1,5 saat)
Ankara - İstanbul , Ekonomi Sınıfı , yolculuk 70-80 TL civarı (4 saat)

İyi yolculuklar,


Bu blogdaki popüler yayınlar

Transfer/ Transit Uçuşlarda Vize Gerekiyor mu? [2020]

İstanbul'dan ve Ankara'dan Trenle Nerelere Gidilir? [2020]

Kıbrıs Vize Gerekiyor mu?

İngiltere - Birleşik Krallık Vize Başvurusu

Beyrut - Beirut Lebanon #SNAPSHOTS